Pizzaraati

Posted on 9.8.2016

0


HEDELMÄPIZZA

hp03Anton
Hyvä herrasväki. Sopiiko ananas pitsuun?

Patrik
Ei

Anton
Miksei?

Patrik
Koska se on makeeta-

Anton
Mut mitä jos koko pizza on makeeta

Patrik
Hmm!

Anton
Mitä jos KOKO pizza on makeeta!

Patrik
Missä banaanit?

Anton
Tuolla- Ne on kyl tulossa-

Teemu
Tästä appelsiini

Anton
Hmm… No tota-

Patrik
Pirkka kreikkalainen tumma siemenetön rypäle

Teemu
Granaattiomenan nypyjä sinne. Se toimii juustona

Anton
Tää karkaa vähän käsistä nyt-

hp07Teemu
Eihän tää oo mitään muuta ku taikinan päällä hedelmiä

Patrik
Se on vähän se et se laitetaan uuniin kanssa…

Ja toi omenasose pizzapohjan päällä vähän arveluttaa

Teemu
No joo, hedelmät menee kyllä pilalle uunissa

Anton
Uunibanaani maistuu ihan omituiselta eikä banaanilta lainkaan

Patrik
Ai!

Teemu
Joo. Friteerattuja banaaneja mie oon syöny paljon

Patrik
Porvoossa oli se yks pizzeria mis myytiin banaanipizzaa joskus

Teemu
Savonlinnassa oli myös. Oisko ollu persikkakin

Anton
Mä luulen et jossain päin Aasiaa syödään jatkuvasti pizzalla kaikkee makeeta, muutaki ku ananasta

Siinä missä siellä ny saa pizzaa ylipäätään…

Patrik
Japanissa saa vähä heikosti pizzaa…

Teemu
Kaverin kaa vieläki kauhee hinku et me lähetään Siperian pikajunalla Kiinaan, syödään jostain kojusta joku nuudeliannos ja tullaan heti takasin

Ainoo mitä me halutaan tosiaan on kokee se juna-

Patrik
Mä tykkään tommosista suunnitelmista mis ei oo mitään järkee

hp09Anton
Oisko se siinä. Juustot päälle

Patrik
Se on aika hyvän näkönen. Mä luulen et se näyttää herkullisemmalt ku mitä se on

Tai itse asiassa ehkä tää näyttää vähän erilaiselta sen jälkeen ku se on käyny uunis

Anton
Toivottavasti nää rypäleet ei räjähdä. Pitäiskö niihin tökätä reikä

Patrik
Tää tuntuu vielä TOSI hyvältä idealta ennen ku me laitetaan se uuniin

Hype – kohta saadaan herkkupizzaa

hp_ani_420_74

Patrik
Toi on muuten vieläki pizzan näkönen

Anton
Vähän kakkumainen

Laitanko oreganoo?

hp12Patrik
Mä en ikinä syö oreganoo mut en mä nyt tiiä voiks mikään pilata tota kaunista makua

Anton
Ton ananaksen ois ehkä voinu kuivata paremmin. Tuossa on pieni järvi keskellä

Patrik
Mulla on nälkä.

Teemu
Mulla katos nälkä

Patrik
En ihmettele kumpaakaan reaktiota

Anton
Onpas tää kostee. No, ensi kerralla sitte kuivataan-

Ottakaa kokista

Teemu
Mitä vampyyri sano ravintolassa?

Patrik
Saisinko litran ko-

Teemu
Tuo keskiosa näyttää NIIN hyvältä

Patrik
Se näyttää semmoselta Pikmin-limalta

Anton
Herkullinen juuston ja hedelmän yhdistelmä

Teemu
Onneks mulla ei oo oksennusreaktioita ruoan suhteen

Ainakaan vielä!

– – – – – – – – –

Patrik
Haju ei ny ihan vakuuttanu

Mä saan kylmii v-

Teemu
Kylmii väreitä! Kyllä

Vedet silmistä

Anton
Tiedättekste milt se haisee? Se haisee niinku joltai Becel-jogurtilta et täs on paljon hyvii bakteerei

Patrik
Nii pahalt haisee et on pakko olla hyvii bakteerei

Teemu
Siis vettä tulee silmistä.

Patrik
Haju ei oo hirveen kiva jotenki mut ihan joltain jogurtilt se haisee kyl

Anton
Kokista-

Patrik
Litra-

Teemu
Mie vaa odotan että kaikki tuo neste ja hedelmät valuu tuosta et minulla on vaa juustopizza

– – – – – – – – –

Patrik
Hype on laskenut

Anton
Maistuuki jogurtilta. Ehkä se johtuu siit banaanista ja kaikesta-

Patrik
Eei

Älä sano et se maistuu milt se haisee…

KÖH

Teemu
Hmm.

(pitkä hiljaisuus)

hp13Anton
Mansikka on pehmentyny aika kovasti

Teemu
Sitte jos tämän sais vielä nielastua

Ananas ei sovi vieläkään pizzaan

Patrik
Ei

Teemu
Joo. Tää ananasosa oli yhtä kauheaa ku aina ennenki pizzassa

Patrik
Oli

Teemu
Laitoitkohan sie liikaa omenasosetta tähän? Se on aika vahva tälleen heti alkuun

Anton
Mä aattelin et se pitää tukkii se pohjan tomaatti sielt alta

Teemu
Aah, pelkkää mansikkaa ja juustoa. Namnamnamnam

Anton
Toi banaani ja omenasose ja pohja on itse asias ihan jees mut jotenkin nyt nää osaset ei sovi hirveen hyvin yhteen

Patrik

Anton
Sulle pitäis olla facecam-

Patrik
Mä luulen et täs on se diili et ku löydät yhen yksittäisen hedelmän tuolta nii se maistuu ihan hyvältä koska pystyt keskittyyn siihen

Mut ku puret tuosta nii maistat ne kaikki samaan aikaan ja koet sellasen pienen paniikin

Teemu
Minusta tuo rypäle, siihen sopi juusto

Anton
Sehän on aika classic kombo

Teemu
Tosiaan- Odotas.

…Okei, se oli vaan röyhtäys. Huh

– – – – – – – – –

Teemu
Ananas oli kaikkein vaikein saada alas

Patrik
Kyllä-

Anton
Mä tykkään kyl americanasta johon kuuluu ananas vaik se on suolanen pizza

Teemu
Ei miulle. Miehän en yleensä pysty ees syömään pizzaa jossa on ananasta loppuun asti

Mie vihaan sitä niin paljon

Patrik
Mennäänks pizzalle-

Anton
Se on ehkä tää juusto plus toi omena nii jotenki tää on just semmonen ”tämä bakteerimehu suojaa vatsaasi” tää maku joka täst tulee

Teemu
Olis pitäny ottaa ripulilääkkeet mukaan, tämmösen jälkeen ei vatsaa suojele mikään

Reuna on ihan hyvää

Patrik
Mä koin kyllä jotain nyt.

Anton
Toi banaani on sittenki aika pahaa

Teemu
Banaani on ihan jännä. Ananas on pahaa aina mut toi omenasose se tän kokonaisuuden pilas jos joku

Löllömansikat ei oo hirveen hyviä myöskään

Anton
Oliskohan ne ollu parempia jos ne olis laittanu raakana valmiin pizzan päälle

Teemu
Aika moni hedelmä ois voinu olla parempi käymättä uunissa

Patrik
Silläki voi olla kyl merkitystä et ku syö pizzaa. Vaik tietäis että tavara on makeaa nii silti vähän odottais siltä pizzalta suolasta, mut siin ei oo MITÄÄN suolasta

Teemu
Mie yritin olettaa et se ois vähän niinku juustokakku

SUOMI-PIZZA

sp02Anton
Tähän tulee sinappipohja. Sit-

Patrik
Eeeiii!

Anton
Sami ei varmaan tullu sen takii-

Patrik
Mä en tykkää sinapist ees silleen fiksusti syötynä

Anton
Ehkä me voidaan luistaa ja tehä puolet tomaatilla

Se uuni kyl vähän neutraloi kaikkea et-

Teemu
Siun ei ois pitäny sanoa että siellä on sinappia

Sillä tavallahan lapsetki saadaan syömään porkkanoita

Patrik
Siis tää on painajainen

Teemu
Miten niin

Anton
Siihen on tulossa sinist lenkkii, kurkkua, leipäjuustoa…

Patrik
Tollanen kuuden millin kerros sinappii

sp05Teemu
Mie odotan jotain hyvää tältä pizzalta

Anton
Luulen et makkara ja jopa sinappi voi toimia

Teemu
Mie oon syöny makkarapizzaa. Oon niin juntti

Anton
Eikse oo ihan tavallista? Tai niinku salami-

Teemu
No joo, salamit ja pepperonit mut tosiaan HK:n sinispizzaa oon syöny joskus pentuna. Ku oli se nelivuotiaan nirsous. Äiti mietti et miten se tekee pizzaa nii se heitti jauhelihaa ja HK:n sinistä siihen-

Anton
Pizza ei kelpaa? Must se on aika-

Teemu
Joo, ku äiti pisti sinne aina jotain simpukoita sun muuta-

Patrik
Mmnojoo okei…

Teemu
Mut sit se vähenti aina HK:n sinistä ja heitti sinne esim tonnikalaa, ja sitte se muutti sitä pikku hiljaa kunnes siellä yhtäkkiä oliki niitä simpukoita ja me oltiin vaa HMM TÄÄ ON HYVÄÄ

Anton
Tähän tulee mozzarellan sijasta ”hyvää suomalaista arkijuustoa”. Mitä tää on, puoliks emmentalia ja sit kaikki jämät muiden juustosammioiden pohjalta? Tässä menee-

sp06Teemu
Emmental on varmaan juustoista pahin

Anton
Namm, namm, namm… Sopii hyvin kurkun päälle

Ei taida kokikset riittää tätä tahtii

Teemu
Vois soittaa pizzeriaan että

Mitä se on, viistoista euroo pitää maksaa ettei tuu kotiinkuljetusmaksuja? Niin tuokaa meille viidellätoista eurolla limua

Anton
Ja samalla Patrikille tonnikalapizza

sp_ani_420_71

Teemu
Toi yks kurkku näyttää siltä että se haluaa pois tuolta

Patrik
Haluaisin minäkin-

sp09Anton
Tilli päälle oreganon sijasta – valmis

No niin, kumpi on sinappipuoli? Ei aavistustakaan-

Patrik
Ei.

Teemu
Tuolla on vähän punasta ainaki että jos siitä lohkasee Patrikille

Anton
Tää on jotenki ihan hirveen kovaa, hetkinen

– – – – – – – – –

Teemu
Kyllä

Juntti

Anton
Mm-m

Patrik
Tätä voi sentään syödä

En oo kyl päässy kurkkuun asti viel

Teemu
Oli kyl ehkä vähän liikaa sinappia ku tursuaa joka puolelta

Anton
Mm-m

Patrik
Ei mitään valittamista

Maistuu makkaralta ja tilliltä. Ja juustolta

Anton
Mm-m…

Tässä ois tällanen pieni sinappipala…

Patrik
Vittu mikä äijä…

HERE GOES

En mä tiiä. Se kävi hirveenä makuna hetken mut lähti pois heti

Suurimmaks osaks se kyllä maistu toiki juustolta ja makkaralta

Ei toi kurkkukaan pahaa oo. Tää olis ihan hyvin voinu olla se suunhuuhtomispizza kaiken kamalan jälkeen mun mielestä

Anton
Ai

Patrik
Juu. Ihan hyvää

Anton
No pahus-

Teemu
Kyllä tomaatti sopii paremmin ku sinappi

Anton
No juu. Mut jotain kivaa siinäki oli et tää maistuu uunimakkaralta ja siinä on sinappii vieressä

Siihen ois varmaan pitäny laittaa ketsuppii eikä tomaattisosetta. Jos sen piti olla jotenki juntti sen pizzan

Teemu
Mie en tiiä juntteuden määritelmää

Olenko minä juntti ku syön näitä makkaroita mielellään?

Anton
Tuntuu et se on vähä silleen et

Noi ku aattelee eri tavalla ku minä nii ne on juntteja…

Patrik
Juntti määritellään silleen et se menee Herkkulekseen epäironisesti

– – – – – – – – –

sp10Anton
Toi tilli vähän hukku tänne. Mut se oli ajatuksena kaunis: tätä suomalaisempaa yrttiä ei löydy…

Teemu
Voikukka

Patrik
Tilli toimi makuna kyllä ku sitä oli, mut sitä oli aika vähän

Anton
Mä vähän unohin et se leipäjuusto oli myös siellä-

Teemu
Ai oli vai?

Patrik
Ai niin olikin!

Teemu
Tää on kyl tämmönen pizza mitä vois myydä pizzeriassa

Anton
Ei sinapilla tosin-

Teemu
Ei sinapilla.

Patrik
Se on just semmonen aito pizza mitä mä en koskaan tilais

Mut ihan pizzalt se maistuu

VAAHTOKARKKIPIZZA

Anton
Vaahtokarkit oli itse asiassa vähän afterthought. Mä kävelin siit ohi hedelmät ja makkarat korissa ja mietin et hitto. Me VOITAIS tehä-

Nii kurvasin sitten takas hakemaan viel suklaalevitettä

Nää vaahtokarkit on tarkotettu grillaamiseen niin ne vois toimii pizzassa…

Patrik
Se täält kaukaa katottuna näyttää ihan hirveen ohuelt marenkikakult tai jotain

Teemu
Paha olo…

Oonko muuten näyttäny sen kuvan ku mun veli teki siskolle syntymäpäiväkakuks uunipellin kokosen hampurilaisen?

Anton
Se on vaikeeta olla länsimainen ihminen ku kaikki päivät menee ruoalla leikkimiseen

Teemu
Kyllä

Ne punnitti sen nii se oli 3,8-kilonenvp04

Patrik
Tää näytti itse asiassa ihan hyvältä ennen ku siihen laitettiin toi juusto

Mä mietin tässä et pitäiskö syödä vähän näit vaahtokarkkeja sellasenaan ennen ku maistan tota pizzaa enkä syö vaahtokarkkeja enää ikinä

Kiinnostaa toi juuston ja suklaan yhdistelmä. Nyt on jännät paikat

– – – – – – – – –

Patrik
…Mitä siel tapahtuu

Anton
Tääl uunissa tais just olla joku lievä räjähdys

Patrik
Miks kaikki aina räjähtää

vp05Anton
Ruskistuu aika kovaa nää vaahtokarkit

Patrik
OHH NNOOO

Näyttää semmoselt

Leivält

Teemu
Äääh… Se elää

Anton
Vähän ku seurais jotain lammaslaumaa joka

Sulaa

Teemu
Onko se vaahtokarkki joka kuplii vai suklaa siinä vieressä-

vp07Anton
En tiedä!

Tää on kauan sitten ohittanu pisteen että noi rakenneosat vois erottaa toisistaan

Teemu
Niin, onhan se juustokin siinä

Anton
Tää näyttää sen verran pahalta että otan sen pois etuajassa

Teemu
Ota pois etuajassa

Heitä pois

Etuajassa

vp_ani_420_70

Teemu
Ku bukkaken jäljiltä

Minkä palan otat..?

vp08Anton
Sen jossa on ruskeeta-

Patrik
Vaaauuu

Teemu
Fallout kakkosessa ku menet kartalle nii koko kartta on about tämän näkönen

Patrik
Vau

Tää on HIRVEETÄ

Tää on kauimpana pizzasta-

Anton
Haisee tosi palaneelta ja noi vaahtokarkkien reunat on tollasia kauheen sairaita

Kuitenki tää oli vaan puolet siitä ajasta uunissa mitä piti…

Patrik
Pakokauhu

Anton
Se meni TOSI äkkiä TOSI huonoks tiedättekste

Se näytti ensin siltä et oho näähän jopa ruskistuu tääl

Sit KAKSI SEKUNTIA MYÖHEMMIN-

Patrik
Jep joo JEP

Anton
Tää tuoksuu itse asiassa aika hyvältä ku pääsee tästä palaneen hajusta yli

Kylläpä tää valuu ja tuoksuu – kaakaolta

Tää on niinku kaakaota, ja mieti – kaakaoonhan sopii vaahtokarkit

Patrik
Mut ei juusto

Anton
Mä luulen et tätä ei enää syödä ilman haarukkaa ja veistä

Niin rasvanen paska et mä en niinku ota vastuuta enää aseetta lähestymisestä

Teemu
Tää on aika tahmea paska

– – – – – – – – –

Teemu
ONPAS tahmeeta

Anton
Mult putos kerran lapsena rieskaa kaakaoon…

Teemu
Mun hampaisiin rupes sattumaan

Patrik
Ei maistu juusto

Anton
0/5 ei maistu juusto-

Ei tää oo pahaa kyl. Tää on suklaalevitettä

Patrik
Tää on suklaalevitettä.

(maisk maisk maisk maisk)

Patrik
Must tuntuu et tää on just sellanen pizza jota joku ala-asteryhmä tekee jonkun Esan synttäreillä

Anton
Palanu vaahtokarkki maistuu piparilta

Annatko kokista tää ei oo tarpeeks makeeta

vp09Patrik
Makee juttu.

Anton
Hehhheeh.

Patrik
Hoho ho hoo.

Teemu
HE HEE HE HEE HEE HEE.

Patrik
Takertuu hampaan taakke

Anton
Jättää hetkeks tähän nii takertuu lautaseenki

Teemu
Mie taisin mainita sillo angry birdsissä miten hyvä oon makeen kanssa nii-

Patrik
Ei tää nii pahaa oo ku se hiton hedelmä

Teemu
Ei

(maisk maisk)

Anton
Ei tää kyl pizzaakaa oo-

Patrik
Tää ei oo pizzaa nähnykää!

Anton
Siitä voi olla sit montaa mieltä kumpi on huonompi pizza. Se joka ei oo pizza ollenkaan vai se joka on tosi pahaa pizzaa

Teemu
Ei tarvi loppuvuonna ostaa karkkia

Anton
Kaivaa vähä hampaanväliä jouluna nii saa fiksin-

Teemu
Mun fiksi on tässä iäksi

Patrik
Mä en saa nieltyä

Auta mua

KOKOAVIA AJATUKSIA

theendPatrik
Kadun asioita

Mä voisin mennä nukkumaan

Teemu
Mä voisin mennä hautaan

Patrik
Mua rupes väsyttään jotenki tää

Teemu
Muaki, se on joku ihmeen kemiallinen reaktio

Anton
Mä luulen et se on se pizzarasva joka tekee sen

Teemu
Tai omenasose…

Patrik
En mä koskaan oo ollu näin väsyny syötyäni kokonaisenkaan pizzan ja tota mä söin palan

Teemu
Joo, se on enemmänki ähky joka siitä tulee mut tästä tuli tämmönen-

Mööh mie haluun kuolla.

Anton
Aina mukava tarjota ihmisille asioita-

Patrik
Se oli päivän isoin tragedia et kuinka hype mä olin ku näin hedelmäpizzan ja sit sen jälkeen ku maistoin-

Mä en haluu ajatella enää sitä

Anton
Onpa taas sotku tääl

Patrik
Seuraavaks tehään pizza missä on pelkkii muovipussei

Teemu
Mie en tunne minun munuaista enää

– – – – – – – – –

mun suoliAnton
Teemu loi tän taideteoksen jätemateriaaleista. Mikä sen nimi on?

Teemu
”Pizzaraati”

Se esittää mun suolistoa

Posted in: Läskiraati, Ruoka