Läskiraati: Vii voan

Posted on 8.11.2012

0


Läskiraadissa maistamme porukalla tunteita nostattavia ruokia ja kuvailemme makuelämyksiä rehellisen lapsekkaasti. Lyhyet faktaosiot on kirjoitettu maistelun jälkeen, eivätkä maistajat joitain poikkeuksia lukuunottamatta ole tutustuneet tuotteisiin ennakolta. Äänitteiden avulla tallennetut kommentit on säilytetty isoksi osaksi alkuperäisessä asussaan ja järjestyksessään, mutta etenkin karsintaa on niin sanojen kuin kokonaisten puheenvuorojenkin osalta tehty paljon.

Tällä kertaa arvioitavina ovat helsinkiläisestä Vii voan-liikkeestä eksoottisuuden ja potentiaalisen herkullisuuden tai oksettavuuden perusteella valikoimamme aasialaiset roskaruoat.

Raatilaisten vapaa sana

Anton
Neljäs läski estyi. Tuntuu vähän hassulta tehdä tätä aina samalla pikkuporukalla, mutta nooh enemmän meille! Siskoni harrastaa välillä aasiakauppoja, joten osa mömmöstä on minulle jossain määrin tuttua.

Blogaus on muuten hirmuisen pitkä. Yritämme parantaa tapamme ja jatkossa joko valokuvata paljon enemmän tai yksinkertaisesti kokeilla mössöjä pienemmissä erissä.

Sami
Vesku

Stefano
Ei

Shogune’ original crispy seaweed

Thaimaalaisia kuivattuja ja suolalla, pippurilla ja öljyllä maustettuja merilevälevyjä. Heittomerkki kuuluu valmistajan nimeen.

Anton
Täs on kalsiumia ja rautaa ja tää on niinku tämmönen vaihtoehtovälipala et jos ei haluu jotain niin epäterveellistä ku sipsei niin voi syödä näitä

Stefano
Mä tiiän et tää on jotain niin oksettavaa

Anton
Ja sitten haistetaaaan – KRÖHHÖHÖH

Se on vähän niinku homeinen suolakeksi

Stefano
HYYÖ

Hyi helvetti

Sami
Onks pakko alottaa näillä

– – – – – – – – –

Stefano
Siis tää näyttää joltakin kalanruoalt

Sami
Toi on sellasta mitä kääritään mailoihin

Hiekkapaperia saatana

Siis mä en ainakaan aio syödä noin isoo palaa, mä otan täst vaan osan

Stefano
Syödäänks sitä vaa näin

Anton
Varmaan tai itse asias tääl sanotaan takana et tän voi laittaa mikroon niin sit se on erilaista

Stefano
Laitetaanks puolet mikroon

Anton
En mä haluu…

– – – – – – – – –

Sami
Tää on ku söis jotain kalan suomuja hyi saakeli

Anton (epätoivoisesti)
Se maistuu silt milt se haisee

Sami
Tiedätsä ku lohesta lähtee irti sitä ihoo

Stefano
Tää on kyl aika vedenalasen makusta

Anton
Mä en pysty syömään tätä

Sami
Mä en varmana syö tätä

Alkaa vaan vituttaa ton jäystäminen

Anton
Tää yks vaan rouskuttaa

Lopeta

Stefano
Mul tulee mieleen jotain mut mä en muista mitä

Mä testaan mikroo

Sami
Sä upgradeet sen vielä pahemmaks

Kelaa ku tos maistuu kaikki ne kalat

Mut hei maistuukohan tää kalalle sen takii et veden alla on niin paljon suolaa et kaikki maistuu samalle siel

Anton
Ennemmin varmaan siks, ku siks et siin ois piehtaroinu kaloi

– – – – – – – – –

Stefano
Ihan ku oisin ottanu palaneen pekonin mikrost

Okei tää on yhtä paskan makusta

Anton
Mikä siin muuttu

Stefano
Ei mikään

Sami
Mua alko jotenkin vituttaa tän syöminen, ei ällöttää mut vituttaa ku kelaa ku

Anton
Mua vähän ällöttää…

Sami
Joillekin vangeille syötetään tota ihan silkkaa vittuillakseen

0/5 täyttä vitun paskaa

Stefano
Joo 0/5

Anton
0/5 mä en pystyny syömään ku yhen purasun

Miten se on muuten noin rasvanen

Stefano
Mieti ku joku vegaani syö noit ihan innoissaan

Sami
Kelaa ku se röyhtäsee

Siis nää on just sellasta roskaa jota syötetään jollekin lehmille

Laitetaan naapurin postiluukust nää loput

Orion Choco•Pie

Choco-Pie on eteläkorealainen yksittäispakattu, suklaalla kuorrutettu miniatyyrikakku, jossa on vaahtokarkkikerros. Kakkuset ovat joillain Aasian markkinoilla hyvin suosittuja, mutta kukaan ei tiedä, miksi.

Anton
Tää Choco-Pien tarina et miks se on tääl oksettavuuksien seassa on se et meil näky joskus sellanen eteläkorealainen propagandatelkkarikanava ja siel oli joku juttu Pohjois-Koreasta ja Pohjois-Koreahan on se karsee paskamesta mis ei tota noin

Joka on diktatuuri ja joka ei oo missään kytköksis mitenkään ulkomaailmaan ja sen asukkail on ihan perseestä

Niin Choco-Pie on kuulemma tosi suosittu tuote Pohjois-Koreassa

Mä en oo ihan varma – muista miten se meni et miten ne ees tuo niit sinne

Sami
Suomalaisittain tää on suklaapiirakka

Anton
Älkää syökö kokonaan, must tuntuu et te voitte tarvita haukkauksia siit aina välillä tässä…

Stefano
Tää on tällanen suklaahampurilainen

Sami
Tiedätsä ne dominokeksit jotka on täytetty tuplana, hitto ne on jotenkin läskei

Koska mun mielestä se valkonen osa on paskempaa ku se suklaa

– – – – – – – – –

Stefano
Ihan hyvää

Anton
Pehmeetä

Sami
Kuivaa

Stefano
Onks toi välijuttu jotain vaahtokarkkii

Sami
Tää olis parempaa jos tää olis ollu hetken jossain pakkasessa tai jääkaapis

Anton
Sä ja sun kylmät suklaas

Sami
Mitä tää valkonen on

Anton
En tiiä mut se valkonen kerros ei oo kyl oikeesti yhtään niin nätti ku tos pakkaukses

Mut tosiaan en mä kyl tajuu mitä ne pohjoiskorealaiset näkee tos

Stefano
Tää on ihan tavallist

Sami
Ehkä ne saa siel jotain kaikkee paskaa

Anton
Niin toisaalta ku miettii mitä ne varmaan siel yleensä syö siel hirviömestassa-

Stefano
Ne syö siel jotain hiekkaa

Sami
3/5

Stefano
3/5

Anton
3/5 se on leivos

Sami
Oliks tos vaan kolme

Anton
Tääl on kuus mut mä vien ainakin yhen kotiin

Sami
Vie vaan ne kaikki ei toi ollu mitenkään ihmeellistä

Anton
Ei oo ihmeellinen ja pienikin oli

Täs näyttää jotenkin et ne ois isoi

Stefano
Mä luulin et tuol ois kaks isoo

Sami
Kelaa ku ne ois noin isoja, vähän läskei

Anton
Sit täs paketis lukee ”it’s now”

Niinku tää firma on Orion, tää tuote on Choco-pie sit tos lukee it’s now

Se on nyt – Choco-pie

Onks toi joku tosi tyhmä tapa sanoo niinku et tää on-

Stefano
Se on nyt…

Anton
Trendikästä tai uutta, it’s now

Stefano
Hei mikä se Pikku kakkoses se lastenohjelma oli ”Se on nyt”, eiku ”Sano nyt”

Rubicon Sparkling Lychee Juice Drink

Rubicon on eksoottisiin hedelmiin erikoistunut englantilainen virvoitusjuomayritys. Tämä limonadi maistuu litsiltä, joka on alun perin Kiinasta kotoisin oleva pieni, kovakuorinen hedelmä.

Sami
Toi tölkki on taas vaihteeks tollanen AD/HD-räpellyspaska

Stefano
Kuka on Muraly

Voi tavata Muralyn Sri Lankast

Anton
Joo täs on joku kisa

Sami
Osallistutaan siihen

Anton
Täs voi tavata jonkun kriketinpelaajan vissiin tai jotain – Tai voittaa Sky Sports-telkkaripaketin

Mut joo litsilimu

Litsi on ton näkönen hedelmä mitä tos on siin on semmonen-

Sami
Mä luulin et toi oli mansikkaa

Stefano
Mä aattelin kirsikkaa – ei ku siis vadelma

Anton
Se on hedelmänä aika mauton mut mä en oo ikinä juonu tätä limuversioo

– – – – – – – – –

Sami
Tää oli ihan helvetin hyvää

Oikeesti

Anton
Se on vähän niinku hunajaa

Sami
Ei mun mielest se maistuu kirsikalle

Stefano
En mä kyl tiedä milt toi maistuu mut ihan hyvää

Sami
Lääkkeen ja kirsikan yhdistelmälle mut täl kertaa toi lääkemaku oli jotenkin hyvä

Anton
En mä tiedä ihan okei kai mutta sanoisin vielki et hunaja

Sami
4/5

Stefano
3

Anton
Ei siin mitään vikaa oo

Stefano
Ei

Mut ei se kuitenkaan räjäyttäny mun mieltä

Sami
Mun mielen räjäytti

Anton
3/5 ei räjäytä mieltä

Taro fish snack original

Taro on thaimaalainen kalavälipaloihin erikoistunut merkki. Näitä kalatikkuja ei ole erityisesti maustettu muulla kuin suolalla.

Stefano
Mikä taro

Anton
”Taro fish snack original flavored”

Sami
Fisshuja, fisshuja

Anton
Yks mikä mua häiritsee näis on se et nää on pehmeitä

Ku kattoo näit niin luulee et ne on sellasii ihan kovii tikkui mut oikeesti ne on pehmeitä

Sami
Tiedätsä toi maistuu salee samalt ku se leväpaska koska kaikki meripaskat maistuu samalta

Anton
Täs on tarjoiluehdotuksia: Voi syödä missä vain, milloin vain

Voi laittaa mikroon tai voi paistaa öljyssä

Sami
Miks ne suosittelee aina laittaa kaikkee mikroon

Anton
En mä tiedä

Ja haistetaan

– – – – – – – – –

Anton
Se on ihan samanhajusta ku se vitun levÄÄH

Stefano
Hyähh

Ihan samaa paskaa

Sami
Hyi

Anton
Ei helvetti onks mitään järkee syödä ees tätä

Sami
Mähän sanoin et ne maistuu samalle ku se levä koska kaikki-

Anton
Onks tätä mitään järkee ees maistaa

Stefano
Mitä jos toi maku on oikeesti kalan paskoja

Kato ku ne levät ja kalat on uinu siel kalanpaskas

Anton
No ainakin tää on pieni

Sami
Hei kelaa jos ne on samaa ainetta mut ne on vaan värjänny sen eriks ja myy kuluttajalle tällast kusetusta

Anton
Tää kala tuntuu vähemmän rasvaselt ku se levä

Stefano
Mä en tykkää muutenkaan paljon kalast

– – – – – – – – –

Sami
Tiedätsä tää on ihan sama ku söis jotain vesiheinää

Yhtä kuivaa ja paskaa

Stefano
Siis tää on vaan tällast pahvii mitä on uitettu jossai meressä

Sami
Laitapa hampaiden väliin

Viedään tää pahvinkeräykseen

Hyi oikeesti, siis tää on pahvia ne on maustanu vaa tän silleen et tää maistuu merenelävältä

Stefano
Tää on pohjoiskorealaisten ruokaa

Sami
No mut on tää kyl varmaan parempaa ku joku läskisoosi…

Anton
Miten se voi olla ihan sama asia ku toi levä, mä oon tosi pettyny

Voi paska

Noh haetaan joku toinen limonaati päälle

Sami
Onksul levälimonaadia

Anton
Ei

Sami
Ja arvosana olis sellanen niinku 0/5 koska ei tällasta vitun paskaa-

Stefano
Toi levä on pahemman makust

Anton
Joo, tää oli vähän vähemmän pahaa ku levä, mut en tiedä miks

Sami
Ehkä se johtuu siit-

Stefano
Toi on nii pieni

Sami
Pahvin mausta

Kato niis on tollasii aaltopahvivälejäki

Anton
Joo siin on tollasii, en tiiä oikein miten nää tehään

Arvosanaksi kalalle mä sanon 1/5 se oli vähän vähemmän okset-

Mä voisin syödä noit, ne ei oo hyvii

Mä sanon 1/5

Stefano
Mä sanon 0

Anton
Edelleen nolla

Stefano
No en mä pysty ykköseenkään nostaa

Sami
0/5 koska miten helvetis ne voi innostuu tällasest

Stefano
Miks joku ostais

Sami
Tiedätsä ku ne sikäläiset kakarat on opetettu pennusta lähtien tykkään tällasesta saamarin kalanpaskapahvista

FOCO Aloe Vera Drink With Honey

FOCO on kaakkoisaasialainen virvoitusjuomamerkki. Suomalaiselle aloe vera on elintarvikkeiden sijasta todennäköisesti tuttu kosmetiikkatuotteista.

Anton
Sitten täs on tämmösii klönttimehuja eli näis pitäis kaikis olla jotain möykkyi sisäl

Stefano
No voi helvetti!

Sami
Hyi

Anton
Must tuntuu et vähiten inhaa on ehkä tää aloe vera

Eli aloe vera ei itessään kai maistu miltään eli siin on aina joku muu maku ja täs on hunaja

Sami
Maut: ampiainen

– – – – – – – – –

Sami
Eihän tos oo mitään klönttejä

Anton
Eikö

Stefano
On kato

Anton
Tänne niit kuppeja ennen ku se laskeutuu

Sami
Jes mä saan-

EI KUN VITTU MÄ SAAN POHJAT

Stefano
Hyi helv- Siis mä en pysty juomaan tätä

Sami
Pidä nenästä kii ku juot

Stefano
Siis tää näyttää joltakin vesilasilt minne jonnet on räkässy

Sami
Tää maistuu niin salee paskalta

Stefano
APUA

Sami
Maistoitsä jo

Stefano
En

– – – – – – – – –

Sami
Ei mä en pysty oikeesti

Anton
Se on maun puolesta ihan hyvää

Stefano
Mua oksettaa kaikki klimpit

Sami
Räkää

Anton
Kokeilkaa nyt

Älkää olko nössöjä!

Stefano
Aika hunajainen maku

Sami
Hyi vittu noi klimpit

Kröhhh

Mikä toi maku muuten on

Anton
Hunaja

Ja aloe vera

Sami
Koska mun mielest tos ei maistu yhtään hunaja

Voi vittu ku sä laitoit mulle enemmän ku muille!!!

Stefano
Tää muistuttaa jotain

Sami
Jotain traumaattista lapsuutta

Anton
Mummosaippuaa

Sami
Siis tää on just jotain vitun-

Tarhassa syötetään lapsille sellast kiisselii

Stefano
Joo, mulle tuli kans kiisseli mieleen

Sami
Mä en pysty tota enempää

Anton
Mä uskon vakaasti et tää oli paras näist klimppijuomista…

Sami
Tiedätsä ku nää sekottuu mahassa yhteen niin tulee hirveen paska olo

1/5 koska se ei maistunu silleen pahalta mut se oli kuitenkin oksettavaa ku siin oli sellasii klimppejä

Stefano
Joo

Sama

Anton
Kyl mun täytyy antaa sille 3/5 koska

Koska mä oon huomannu et mehuissakin mitä paksumpi niin mun mielest sen kivempi koska siin on vähän niinku jotain aitoo kamaaki

Tos oli erikoisen paljon isoi klimppei mut maku oli hyvä niin ei se oikeestaan haitannu mua

FOCO Basil Seed Drink

Basilikansiemenjuoma. Basilikansiemenillä, kuten suurin piirtein kaikilla muillakin maailman kasvinosasilla, sanotaan olevan lukuisia terveysvaikutuksia.

Sami
Mitä se on

Stefano
Basil mestarietsivä

Anton
”Vesi, sokeri, basilikansiemen kymmenen prosenttia ja sitruunahappo”

Sami
Onks tossakin klimppejä

Anton
On ku siin on niit siemeniä

Mä oon juonu tätä kerran mutta en muista mausta yhtään mitään

Sami
Ne siemenet alkaa kasvaa mahassa

– – – – – – – – –

Anton
Siin on nyt niit siemenii

Sami
Hyiv–ump

Stefano
MITÄ

Sami
Nää on niinku sammakonkutua

Stefano
Siis – niin

Siis noi herää pian henkiin

Sami
Niin, salee herää

Ja onks noi niinku siemeniä

Anton
Ne on siemeniä

Sami
Mut miks niis on tollanen… voimakenttä

Tollanen tiedätsä joka hylkii vettä

Toi näyttää joltain purovedeltä johon on otettu sammakonkutua

Stefano
Hyi mieti ku ne herää sun mahas henkiin

Sami
Ei mut kelaa jos ne on jotain vesihämähäkin poikasii

Stefano
Mieti ku sä oksennat joskus sammakon

Sami
Eka haistetaan

Anton
Hei tuoksuu tosi hyvält

Tää tuoksuu kiss-kissilt se on se yks karkki siit fazerin junteista

Stefano
Mä en haluu yhtään siemeniä mun mahaan

Sami
Tiedätsä ne herää henkiin siel

Anton
Ne laskeutuu tonne pohjalle

Et jos juotte varovaisesti ette saa yhtään

– – – – – – – – –

Stefano
Tää on ihan ookoomakunen

Sami
ump – ump – Hyi vittu

Haju oli ihan ookoo mut maku on tollast – öörh

Anton
Tää ei maistu silt karkilta kyllä…

Sami
Siis toi haju oli jotenkin eri ku maku

Stefano (ilme muuttuu pikku hiljaa)
Okei ei tää maku ookaan niin hyvä…

Sami
Tollasta alkulimaa

Stefano
Siis mä en haluu YHTÄÄN noit siemenii

Sami
Tos on aivan saatanasti ameeboi

Anton
Siis kattokaa niinku ylhäält alas tonne kuppiin

Niis on tosiaan voimakenttä

Sami
Sitähän mä sanoin et niis on tollanen voimakenttä joka hylkii tota nestettä

Anton
Ne pysyy tietyn välimatkan päässä toisistaan

Sami
Ehdottomasti 0/5 aivan vitunmoista paskaa

Stefano
Kato tota yhtä siementä!

Anton
Onksiel joku mutantti

Stefano, Sami
Joo

Sami
Se on ton voimakenttäsiittiöiden musta lammas

Anton
Siel on se vesihämähäkki alkanu kuoriutuu

Hei tää jälkimaku on ihan sama ku se tuoksu

Sami
Kahen viikon pääst sul tulee lavuaarist hämähäkkei

Anton
Mut silleen sit ku sitä juo nii se ei oo hyvää

Stefano
1/5

Sami
Hyi

Anton
2/5 on se kyl aika pahaa ehkä

FOCO Bird’s Nest Drink

En onnistunut jälkikäteenkään selvittämään bird’s nest -juoman nimen salaisuutta, mutta luulen sen yrittävän imitoida samannimistä keittoa, joka oikeasti sisältää tietynlaisen pääskysenkaltaisen linnun sylkieritteestään rakentamia pesiä. Tai jotain.

Anton
Must tuntuu et kaikki ihmiset jotka tekee jotain testivideoit on juonu bird’s nestii koska se on kuuluisa oksettava paska

Sami
Se on linnun ja pilven makunen

Kelaa

Anton
Ikävä kyllä-

Tai ehkä meiän pitäis juoda sitä ennen ku mä sanon mitä siin on

Sami
Siin on salee jotain vitun paskaa

Anton
Juodaan ihan hörppy ennen ku mä sanon koska muuten te ette juo

Sami
Mitä helvettii siin on jotain paskaa, jotain

Ei helvetti!

Stefano
Siel on joku linnun kohtu

Sami
Joku linnun silmä

Anton
Täs ei oo lintuu

Sami
Kelaa jos tos on jotain eläimen paskaa

Stefano
Jotain mustekalan silmiä

Kaikki limat valutettu

Anton
Mä vannon: Täs ei oo mitään eläinperästä mut mä en silti kerro

– – – – – – – – –

Anton
Eihän se tuoksu miltään

Ää täskin on tosiaan klimppei…

Miltä toi teiän mielest näyttää

Sami
Härskiintyneeltä spermalta

Anton
Kelpaa

Saa haistaa, mun mielest se-

Sami
Tää on nestemäist keksiä

Anton
Haiseekse joltain?

Stefano
Ei

Sami
Keksille

Mun mielest tää haisee keksille

Anton
Sun Choco-pie haisee silt

Ei tää tuoksu yhtään miltään

Stefano
Niin

Sami
Siis mun mielest tää haisee keksille

Anton (ojentaa tölkin)
Koeta tätä

Sami
Mun mielest siin on pieni keksimäinen haju

Anton
Ehkä se on sun huulis

– – – – – – – – –

Anton
Te ootte aika vakavan näkösii nyt ku mä sanoin et mä en kerro mitä tää on…

Stefano
(En mä halua…)

Anton
No, maistetaan

– – – – – – – – –

Anton
Huh, se ei onneks maistu yhtään miltään

Sami
Mähän sanoin et täs on joku keksimaku!

Eiks sust tuu

Stefano
Mul tulee huono olo täst

Sami
Etsä maista jotain pientä keksimakuu

Anton
Mä en haista enkä maista täs yhtään mitään

Sami
MUN MIELEST TÄS MAISTUU KEKSI

Oikeesti

Anton
Keksi

Siis niinku taikina

Sami
Nii

Tää maistuu keksille onksul joku flunssa ku sä et maista

Anton
No ihan vähän mut tiiätsä kyl mä oon kaikista muista maistanu ja haistanu

Stefano
Hyi saakeli ku noi klimpit menee suuhun

Sami
Milt tää sit sun mielest maistuu koska mun mielest tää maistuu keksille vähän

Anton
No se ei haise miltään mut se maistuu vähän samalta mun mielestä ku nää kaks aiempaa vaan

Sami
Okei

Anton
Ei keksiltä

Stefano
Noi kaikki juomat on ykskauttaviis

Sami
Tos on joku keksimäinen maku, ehkä mul on sit joku neurologinen vaiva joka aiheuttaa sen et mä maistan tossa keksin

Stefano
Olikse hyvää keksiä

Sami
No ei

Tää ei maistu millekään ja keksille

Anton
Haluuttekste tietää mitä siin on

Stefano
No

Anton
Sientä

Stefano
Mitä

Sami
Hyi v-

Stefano
MITÄ

Sami
No ehkä se keksimaku tulee siit sienestä sit

Anton
Ja nää hiput on varmaan sitä

Stefano
Hyi saakeli kuka tekee vittu sienistä jotain-

Sami
Sä sanoit että tässä ei oo mitään eläinperäistä ja sienet on eläimiä

Anton
Mun moka

Mut nyt me voidaan ryhtyy niinku tällaseen-

Nyt me voidaan pohtia et miks sen nimi on bird’s nest jos siin on sientä, eihän se sieni vaan oo

Kotosin

Niinku linnunpesästä

Stefano
Onkse joku kääpä

Sami
Mun mielest aika epäonnistunut tuote jos se yrittää olla joku sieni ja maistuu mun mielest keksiltä

Anton
Mikä vitun keksi…

Sami
No siin maistuu joku vitun keksi!

Tai sit mun mielest sienet ehkä maistuu keksille en mä tiedä

Ettekste maistanu oikeesti siin mitään

Anton
En yhtään

En keksiä, yhtään

Stefano
Mä en halunnu maistaa mitään

Sami
Onkohan mul sit joku sellanen että mä maistan jotenkin vahvoina kaikki paskat

Anton
Mun mielest se ei onneks maistunu miltään, mä pelkäsin tota niin paljon

Siis mun mielestä toi bird’s nest on legendaarisen pahaa, mä voin olla väärässä

Sami
Miks ne lesoilee jollain tollasel joka ei sit maistu millekään

Anton
Ehkä täs oli joku väärinkäsitys mun osalta

Stefano
Ehkä sitä pitää vaan juoda kunnolla

Anton
Ehkä se on siel pohjal se keksi

Mitens arvosanat

Sami
Keksi/5

Stefano
Ei tätä pysty juomaan 1/5

Anton
2/5 ei maistu millekään eli ei se oo pahaakaan mut se on kyl aika oksettava ajatella jos se on linnunpesäst revittyy sientä

Sami
Maistuupas, keksille

Fanta Strawberry

Coca-Cola Companyn valmistamaa hyvin punaista mansikkalimonadia thaitölkissä.

Anton
Mansikkafantaa – ei voi olla pahaa

Mut tätä ei niinku oo olemas meillä

Stefano
Eikö

Sami
Onks toskin klimppejä

Anton
Ootsä ikinä nähny mansikkafantaa

Stefano
En mä muista

Anton
Tai mansikkalimuu ylipäätään suomes

Sami
Sekotetaan noi kaikki lopuks

Stefano
Mitä jos aasialaiset tykkää klimpeist

Sami
Kato ne salee sylkee öisin ikkunalaudalle klimppejä ja sit syö aamulla

Anton
Ne aasialaiset

Sami
Niin

Ne on ihan sairaita ihmisiä

Paljon mielenkiintoisempia kuin junttisuomalaiset jotka vetää jotain vitun karjalanpaistia ja jotain-

Anton
Saakeli tää on vahvan väristä

Siis täs on varmaan käytetty kaikkii semmosii suomes kiellettyi väriaineita aivan helvetisti

Stefano
Joo

Lukeeksiin kaikki e-koodit

Anton
Täs on vaan yhtä väriainetta

Sitä on varmaan puolet tosta

Sami
Mun mielest toi haisee hyvälle

Anton
Se on fantaa, kuin pahaa se vois ikinä olla…

Sami
Ei mut ton haju oli jotenkin tuttu

– – – – – – – – –

Stefano
Tää on hyvä mansikkainen

Sami
Täs maistuu joku muumijuttu

Stefano
Joo

Joo tää on kyl se punanen muumilimsa

Anton
Se on kai sitä mut niinku se on fantaa ja siin on vitusti väriainetta

Mut toisaalt on se muumilimukin aika punasta

Sami
Miksei muumilimua oo sellasessa isossa pullossa

Anton
Koska se ois läskii

Sami
4/5

Stefano
4/5

Anton
4/5

OK Snacks Speckkrusten aus Dänemark

Käristettyä siannahkaa – taas. Tanskalainen tuote oli pokkana Vii voanin hyllyllä saksankielisessä pussissaan.

Sami
Ei taas

Anton
Mut hei nää on tällä kertaa grillimaustettuja

”Speckkrusten aus Dänemark”

Stefano
Siis miks tätä myydään aasialaises kaupas

Anton
Koska Aasias syödään pork crackleit mut ilmeisesti…

Samaa kamaahan se on

Sami
Kelaa jos toi yllättääki et se on tosi hyvää

Anton
Haistetaan toisin päin eli haista sä ensin

– – – – – – – – –

Sami
HYI SAAKELI TÄÄ ON SITÄ VITUN SIANPERSETTÄ

Stefano
JOO SAMA PASKA HAJU

Sami
HYI VITTU

Anton
JOO SIELTÄ SE TULEE HYI SAATANA

Sami
Hyi helvetti

Siis sä menit ostaan ihan helvetin ison pussillisen tota vitun paskaa

Stefano
Okei anna nyt yks kappale

Anton
Etitääns täältä pienet

Sami
Mä annan suoraan nolla kautta viis

Anton
Täs on aika pieni

Ottakaa vaan ihan-

Sä otit isonnn!

Stefano
Kato kui tuol näkyy kaikki verisuonet

Sami
Kuivattua sianaivoa

Vitun eläimellinen maku – eiku haju

Stefano
Mieti ku joku käy vaa repimäs siannahkaa-

Sami
Jollain taltalla ottaa ja tulee tällasii paloi

Sami
Tää maistuu

Enemmän pekonilta-

Stefano
Nää maistuu pekoninaksuilta

Sami
Haju on ihan vitun hirvittävä mut maku-

Anton
Täs on vähän samaa

Mut-

Sami
Mut ei liikaa

Anton
Ei

Stefano
Ei tää niin pahaa oo

Sami
Siis tää oli tosi yllättävä

Haju on ihan sanoinkuvaamatonta paskaa mut (rousk)

Anton
Onko se sit muka toi et tää on grillimaustettu joka tekee kaiken eron

Mut ei tää oo kyllä yhtä kovaakaan

Stefano
Ei

Tää on enemmän semmonen sipsimäinen

Sami
Ainoo vaa et tost tulee jano tosi helposti

Stefano
Mä annan 3/5

Anton
Mäkin varmaan juurikin 3/5

Sami
2/5 ihan sellasta et pystyy syömään mut jotenkin oksettava haju ja ulkonäkö ja sit ku kelaa et toi on jostain possusta

Leikattu-

Hyi

Anton
Mut tiedättekste se suurin ironia täs on se et ne edelliset oli best ever pork crackles ja nää on OK snacks

Sami
Ehkä sit se pussi jos lukee disguss on ihan vitun hyvää

Yaco Durian Ice Bar

Thaimaalainen durionmakuinen, jäädytetty kookosmaitosorbettipuikko.

Anton
Durian on semmonen haiseva hedelmä jota ei saa viedä metroon jossain päin Aasiaa, se haisee liikaa

Eikä puistoon

Stefano
Tää näyttää banaanijäätelöltä

Sami
Tää näyttää köyhäjäätelöltä

Stefano
Kato miten toi tikku on menny

Sami
Niin, tommonen hirveen köyhä

Stefano
Tää ei ainakaan vielä haise millekään

– – – – – – – – –

Stefano
Ee

Ööäh

Anton
Maistuu-

Sami
Hyi vittu!

Tää on ku nuolis jotain – Tiedätsä kaupas ne pakastealtaat, nuolis vaa sitä ikkunaa ja menis sekasin kaikkii makuja

Anton
Ku tätä nuolee nii mä voin vaan kuvitella minkä takia ne on bännätty metrossa nää tuoreet hedelmät

Sami (epätoivoisesti)
Hyi helvetti

Tää on ihan hirveen pahaa

Anton
Mieti jos tää haju levii niinku koko metroon ja

Sami
Niin

Siis tää on sellanen biojäteastia

Stefano
Tuolt tulee sisält jotain punasii paskapalleroi

Sami
Tää on oikeest ihan järjettömän pahaa eiks tää sust oo pahaa

Stefano
Ei se tuu viel tarpeeks kunnol se maku

Ei tää hyvält maistu mut-

Sami
Vittu mikä antibioottimaku

Tämmönen lääkemaku

Anton
Mun mielest tää on taudin maku eikä lääkkeen

Sami
Niin just joku tauti

Stefano
Hyi

Sami
Siis mä en oikeesti

Sori mä en pysty tähän

Anton
Siis mä oon nuolassu vaa pari kertaa enkä aio nuolla enempää, tää on pahaa

Stefano
Onks tääl sisäl joku yllätys

Sami
Varmaan joku tauti

Siel on salee joku salmonella ja-

Stefano
HYI

Älkää pureskelko palasta

Anton
Mihin nää vois laittaa sulamaan rauhassa

Stefano
Heitetään ikkunast ulos

Sami
Tiedätsä oma kurkku haisee tolta ku on joku neljänkymmenen asteen kuume

Salee jonkun oksennusta jota on niinku jäädytetty ja-

Siis toi värikin on sellasta

Anton
Sä syöt sitä vieläkin

Sami
Miten sä pystyt

Stefano
En mä tiiä

Sami
Onks tos jotain vihreetä

Stefano
Tuol on vaik mitä palasii

Paskapalleroi joka puolel

Kato tuol on pinkkei juttui

Sami
Toi jäätelö on kipee

Stefano
Ei toi mikää superoksettava oo

Sami
Ai ei vai

Anton
Mun mielest oksennuksen makunen mehujää on aika oksettava

Sami
Nii

-1/5 tää on ihan vitun oksettavaa

Siis mä luulin et toi maistuu ananakselt tai banaanilt ja sit ku mä nuolasen tota niin eka toi maistuu jollekin lääkkeelle ja sit mä tajuunki et toi on jotai oksennusta

Stefano
Okei mua alkaa oksettaa ku te sanotte tätä oksennukseks nii mä annan 1/5

Sami
Älä ny jos sä tykkäätki siitä

Anton
Mun mielest sitä ois ehkä – Sen ois voinu varmaan nuolla loppuun mut mä en nää mitään syytä miks

Koska se ei vaan oo hyvää eli mä annan kans 1/5 ja bugl

Sami
Kelaa ku sul olis joku kuume ja joku vitun korvatulehdus ja sit sä söisit tota

Ei tartte ku hipasta kieltä nii oksennus lentää joka reiästä

Stefano
Sattuu mahaan…

FOCO Roasted Coconut Juice

Kookosvettä kookossuikaleilla. Jokin osa juomasta on ilmeisesti paahdettu.

Anton
Mun täytyy varottaa: Tää on kookosmehua

Se ei oo kookosmaitoa

Mun sisko sano et tää on pahimman makusta paskaa mitä se on koskaan juonu

Mä en oo juonu tätä

Sami
Eli-

Stefano
Mä toivon et se on vääräs

Anton
Täs on myöskin painauma täs tölkis eli me saatetaan saada joku syöpä tästä-

Sami
Hyi helvetti!

Stefano
Onkseki focoa

Anton
On

Stefano
Mä veikkaan et saatana omistaa focon

– – – – – – – – –

Anton
Tääl on hyvin paljon klimppei

Oisko tätä pitäny ravistaa

Stefano
Mitä tuo-

Hyi helvetti jotain sipulinpalasii

Anton
Siin on kookoslihaa

Se voi olla itse asias ihan hyvää

Sami
Tiedätsä noi on just niitä helkkarin klimppejä-

Stefano
Noi on Tonin hampaita!

Sami
Nää on just sitä paskaa jota kerääntyy joillain ikäihmisillä kitarisoihin

Tääki haisee keksille

Anton
TÄÄ haisee keksiltä!

Sami
Siis tää just haisee-

Se edellinen hais sellaselle keksijutulle ja tää haisee viel enemmän keksille

Anton
Suolakeksiltä ehkä

Okei, juodaan

Stefano
ääÄÄHH…

– – – – – – – – –

Stefano
HYYYIII

Sami
Vittu mikä muromaitomaku

Stefano
MITÄ TÄÄ ON

Uiiik

Sami
Mä otin tipan tota ja-

Hyi

Yks tippa riitti tohon

Stefano
Joo

Siis toi maku tuntuu vieläki

Anton
Krrrhhh

Sami
Mä vihaan kaikkii kookosjuttui tiedättekste ne kookospatukat neki on iha-

Stefano
Joo bounty – hyi helvetti

Sami
Vitun oksettavia ja tää on niinku upgradettu se, grindattu täyteen ihan vitunmoista paskaa

Anton
Mä voin sanoo mä tykkään kookoksesta esimerkiks just bountyssa, mutta

Tää on mittavin määrä paskaa mitä mä oon koskaan kertasiemaisulta vastaanottanu

Sami
Hyi

Anton
Siis se sun muromaito oli muuten tosi osuva, tää on ku joku väljähtyny maito jos on lillunu jotain paskaa vehnämuroo

Ja sitte ku joku ois niinku sylkässy siihen ja kaatanu sen johku biojäteastiaan ja sit takas kuppiin

Sami
Kelaa jonkun köyhän juntin perhe ja sit niiden kersa ei syö aamiaisel muropaskaansa loppuun ja sitte illal ku tullaa töistä eikä saa heittää mitään hukkaan niin pitää syödä se ja maistuu tält

Anton
Siis – Siis hyi saatana

Ja tää tulee joltakulta joka rakastaa kookosta, toi on VITUN pahaa

Sami
Mä luulen et täst tykkää ainoastaan se joka tykkää syödä sen väljähtäneen kuus tuntii pöydällä lilluneen paskan

Tää maistuu just siltä

Hurjan paskaa

Stefano
Mieti ku joudutte jonnekin kylään ja ne antaa tätä juotavaks

Ja te ette kehtaa-

Anton
Tällases isos kannus vaa niinku lilluu tota

Stefano
Ja teiän on PAKKO juoda

Kohteliaisuudesta

Sami
Mä kaataisin kukkaruukkuun ne

Stefano
Meneeks nää palaset lavuaarista

Sami
Mun mielest on tylsää et melkein jokanen näist paskoist saa arvosanaks nolla tai yks kautta viis

Anton
No mun täytyy ainakin kyl-

No okei mä otan uuden siemauksen

Sami
Kelaa muroja: hyi vittu

Maistuuks murot

Anton
Itse asiassa ne kookoksenpalat maistuu kookokselta ja se on ihan okei mutta-

Sami
Miks sit toi neste on tollast!

Tiedätsä maitoo johon on jätetty ne murot lilluun ja sit tislattu siitä veke

Anton
Itse asias must tuntuu et mä voin juoda tän

Mä ylireagoin jotenkin aluks, se ensimmäinen kulaus oli pahin

Sami
Mun mielestä sun sisko oli aika oikeessa tästä et tää oli ihan järjetöntä paskaa

Anton
Täs on tavallaan raikkautta vaik se onki väljähtyneen muron maku, tää on aika jotenkin monimutkanen makukokemus

Sami
0/5 paskaa

Stefano
-666/5

Anton
Mun täytyy ehkä alkushokin jälkeen sitten rehellisyyden nimissä antaa tälle 1/5, se ei oo kovin hyvää mut mä voin juoda tän koko kupin

Mul on tähän viha-rakkaussuhde et kun mä otan sitä suuhun niin mä vihaan sitä mut sit ku mä vähän aikaa mietin niin se on ihan okei

Tai no ei tässä oo rakkautta, se on viha-okei-suhde

Sami
Tee testi kotona niist muroista niin saat saman maun

Wonderfarm Winter Melon Tea

Wonderfarm on vietnamilainen tuotemerkki, jonka alla valmistetaan muun muassa bird’s nest- ja tätä vahakurpitsajuomaa tässä. Mikä on vahakurpitsa? Ei aavistustakaan.

Sami
Mä veikkaan et tää on salee paskinta näist

Mä voin sanoo et niinku viime kerran lopussa mä tiesin mikä on parasta

Niin täst mä voin sanoo et tää tulee oleen kaikista hirvittävin maku mitä voi koko maailmassa olla, tähän on kiteytetty kaikki maailman paskimmat maut ja tää tulee niin oleen paskaa

Joten testataan kohta

Anton
Kyllä

– – – – – – – – –

Sami
Tää tulee niin oleen paskaa, mä tiiän et tää on paskaa…

Tää näyttää kurkulta

Stefano
Ihan samanlainen ku munakoiso

Anton
Se on kuitenkin jonkinlainen ainakin nimeltään meloni, mä en tiiä onkse mitään sukuu melonille, noi nimet on aina ihan hassui

Vai olikse niin et toi on joku kurpitsa

Sami
Toi näyttää kurpitsalt

Stefano
Kesäkurpitsa

Sami
Kesämossitsa

Anton
Mua häiritsee se miten siin sanotaan et se on winter melon TEA – Tee

Niinku tarkottaakse et oikeest se on teetä

Vai onkse vaan yleinen nimitys tällaselle juomalle joka perustuu johku kasviin, et se on niinku teetä

Myöskin, sihahtikse just

Sami
Joo

Anton
Onks tää…

– – – – – – – – –

Stefano, Sami
Hyi

Stefano
Toi on kusta

Sami
Mä niin tiiän-

Anton
Se on vähän tummaa, se on ripulikusta

Siel on kakkaa seassa

Sami
Tollast – Hyi

Mä oon niin varma et tää maistuu pahalle

Stefano
Tää on kaljakusta

Eiks toi oo sellast et ei oo juonu kahteen päivään mitään ja sit kussu ihan mustaa kusta

Sami
Tiiätsä toi on niinku tollasta nestemäistä vaikkua

Anton
Haistetaan

Stefano
Ainakaan tääl ei oo klimppejä

– – – – – – – – –

Sami
Tääkin haisee keksil-

Stefano
HYI HE-

Ei tää – Tää on samaa paskaa

Sami
Haiseeks tää sun mielest jotenkin tutulta

Stefano
No äsköseltä

Sami
Niin

Just siltä

Anton
Hei tos on joku vähän niinku kahvimainen kitkerä

Sami
Okei joittekste jo

Stefano, Anton
Ei

Anton
Juodaan

Stefano
Apua

– – – – – – – – –

Stefano
YÖK yäk

Yäk

Yäk

Yäk

Sami
TÄÄ ON SITÄ VITUN MUROMAITOO MYÖS

Stefano
Joo

Sami
Siis tää on sitä vitun muromaitoo

Anton
Tää on muromaitoo jos on kylmät kahvinjämät

Sami
Mähän sanoin et tää tulee oleen paskinta noista ja tää on tota muromaitoo ja sit tää on viel boostattu jollain vitun kahvilla

Stefano
Miks ne tekee tän…

Sami
Tää on kyl -1/5

JA MIKS SE SIHAHTI ei siin oo mitään

Anton
Toi on kyl muuten totta pitäiskö meiän – saadaanksme joku syöpä ku se sihahti, onksiel jotain bakteerikasvustoo

Stefano
Aasialaiset on maailman sairaimpii ihmisii

Anton
Mun täytyy sanoo kyl että tää oli tosiaan ku se edellinen mutta siin oli kahvin kitkeryyttä sen sijaan et siin ois ollu hyvää kookosta

Sami
Mun mielestä toi on -1/5

Anton
Oliks tää viel pahempaa ku se edellinen?

Stefano
Oli

Sami
No toi on sitä muromaitoo ja sit sen paskuus on boostattu kahvilla

Stefano
Tos ei ollu mitään klimppejä

Anton
Tai ehkä se on teetä niinku se sanoo et tea

Spring Home Glutinous Rice Ball: Red Bean Paste Filling

Singaporelaisia tahmeasta riisistä tehtyjä palloja, joissa on sisällä makeaa azukipaputahnaa. Pakastejälkiruoka.

Anton
Täs on niinku svastika täs kääreessä

Nää laitetaan suoraan pakkasest kiehuvaan veteen, sit ootetaan et se kiehuu uudestaan ja sit ku ne kelluu ne pallot ne on valmiita

Kuulostaa hyvältä

Sami
Siis noi on jotain lunta

Anton
Nyt ois sitte syötävää

Sami
Ääh…

Vittu mitä jääkarhun kiveksii

Mä en haluu ku yhen

Anton
Yhen vaan

Sami
Noi näyttää kiveksiltä

Anton
Kaikki näyttää sun mielestä kiveksiltä

No okei ei ihan

Sami
Noi näyttää joltain lumipalloilta

Stefano
Pitääks toi juoda

Sami
Joo

Anton
Mä vaan laitoin noi kuppeihin

Sami
Se pitää niinku nuolla

Anton
Nuolla niin kuin kives

Sami
Mitä veikkaatte noista onks noi ihan vitun hirveitä

Anton
Täält vähän niinku vuotaa joistain pikkasen sitä tahnaa mitä siel on sisällä

Sami
Tää on tällast mitä afrikkalaiset vetää

Kelaa ku tää on joku kalmarin silmä

Stefano
Siis tää on tahmanen silmäpallo

Sami
Hyi

Anton
Silmäpallo

– – – – – – – – –

Sami
Hyi helvetti

Anton
Tuoksuu puurolta

Sami
Tää on niinku jotain puuroo

Anton
Niin

Sami
Jos on niinku sisällä

Paskaa

Hyi vit… Taikahiekkaa

Anton
Se on ihanku koulun joulupuuro tiedättekste niinku siin on sitä puuroo sit siin on sitä ruskeeta mömmöö eli sitä kaneli – sokerijuttua

Sami
Tää on valkosuklaata jos on sitä tavallista suklaata

Anton
Niinku kinderi

Käänteinen

Stefano
Siis toi on ihan riisii?

Anton
Tää on riisii

Stefano
Tulee mieleen joku kiinalainen ravintola

Sami
Hyi miten niljakas

Stefano
Joo

Sami
Mitä tää tahna on tää on tällasta makeeta ei tää maistu pavulta

Anton
Se on silti punasta papua

Sami
Ei tätä ees

Stefano
Tää on ihan aasialaisen ruoan makust

Anton
No se-

Stefano
Tai mä voisin kuvitella et aasialainen ruoka maistuu tällaselle

Sami
Mä voisin kuvitella et tää on jotain paskaa jota vedetään Jerusalemis joka päivä

Tää on Jeesuksen silmä

Joo mulle riitti yks haukkasu

Anton
Tää on ihan okei, en mä tiedä

Vähän sitkasta

Stefano
2/5

Sami
1/5

Stefano
Tollast vitsin limasta, vaikeet niellä

Ihan ok toi punanen juttu

Sami
Siis toi punanen juttu ei ees maistunu papulta

Anton
Papulta

Sami
Pavulta

Anton
3/5 ei mitään vikaa mutta niin

Mut noh se oli sit siinä

Alkaa taas pikku hiljaa tulla regretmans täst koko touhusta

Sami
Sit voitais vaikka sekottaa nää kaikki

Posted in: Juomat, Läskiraati, Ruoka